Novinky

rockeři v sukních 2. Jennifer Batten

Ve dvanácti letech dostala Jennifer svoji první elektrickou kytaru. K překvapení mnohých ji hraní nepřestalo bavit, ba právě naopak. Mladá Jennifer jako první žena dokončila Guitar Institute of Technology v Los Angeles. Po dokončení GIT hrála v několika kapelách, v jednu dobu dokonce v šesti naráz. Působením v několika formacích se snažila zvýšit pravděpodobnost, že ve světě hudby prorazí. Charakteristické pro ni je, že se nikdy nevyhýbala žádnému žánru, zahrála si všechno od klasiky, jazzu či funky až po rock či heavy metal. Protože ji hudba ještě nedokázala uživit, přivydělávala si jako noční hlídač či na stánku se zmrzlinou. 

Nakonec na sebe ale poprvé neupozornila hraním, nýbrž publikací Transcribed Guitar Solos of Peter Sprangue, kde rozebrala postupy a sóla Petera Sprangua, kterého velmi obdivovala. 
Ve své druhé knize Two-Hand Rock popsala techniku obouručního tappingu, který se pro Jennifer stal poznávacím znamením.

Jennifer v týmu Michaela Jacksona.

V roce 1987 zkusila své štěstí na konkurzu pro turné Michaela Jacksona. Podařilo se jí uspět mezi sto dalšími uchazeči. Jak sama říká, atmosféra na konkurzu byla velmi uvolněná, protože Jackson se ho osobně neúčastnil. ,,Vše se točilo na video, aby to později mohl shlédnout sám. Nebyla tam žádná kapela a museli jsme hrát sami“. Pro turné, které trvalo rok a půl, musela Jennifer Batten dokonce změnit i svou vizáž. Dalším důležitým momentem, kdy na sebe Batten opět upozornila, byl vznik desky Guitar´s Practicing Musicians, kde si zahrála spolu se Stevem Morsem, Vinniem Moorem, Paulem Gilbertem, Jeffem Baxterem a dalšími.

Již na Jacksonově turné vznikaly první nápady na její první sólovou desku. Na desce Above, Below and Beyond (1992) se podílel i producent Michael Semball. Kritiky na první desku však byly poněkud rozporuplné. V roce 1992 byla Jennifer nabídnuta účast na dalším Jacksonově turné - Dangerous Tour. Díky lásce k bluesové muzice a obdivu k Jeffu Beckovi,  založila po návratu z turné kapelu The Immigrants.

Carmine Appice Guitar Zeus... 

V druhé polovině 90. let publiku již známá, muzikanty vážená a kritiky oceňovaná Jennifer Batten přispěla ke vzniku Carmine Appice Guitar Zeus. 
Již potřetí se v roce 1996 zúčastnila turné Michaela Jacksona (HIStory). 
Pro realizaci další desky sestavila kapelu Tribal Rage, kde si zahrála spolu s Ricky Wolkingem a bubeníkem Glenem Sobelem. Jak sama říká, inspirovali se nejrůznějšími kulturami, snažili se použít nové zvuky a zajímavé nástroje. Proto na desce Momentum lze slyšet australské didgeridoo či skotské dudy. Kritiky byla přijata velmi kladně. V roce 1998 se Jennifer splnil její hudební sen. O spolupráci na albu Who Else! ji požádal sám Jeff Beck

Poslední sólovou deskou je Whatever, ke které je připojeno i DVD. Batten na svých stránkách píše, že deska je tentokrát spíše elektronickou záležitostí a inspiraci čerpala z hudby Prodigy, kterou ji naučil poslouchat Beck. O tom, proč se rozhodla vytvořit album sama, říká: ,, Už jen myšlenka na sestavení kapely, placení muzikantů a potýkání se s nedochvilností některých, byla tak zmáhající, že jsem se rozhodla udělat ,,one-man show“.

 

Kromě hraní se Batten věnuje i výuce a přednáší například na GIT, kde sama kdysi začínala. Sleduje i nově vycházející hvězdy kytarového nebe, kde ji, podle jejích slov, zaujali například Johnny Lang a Michael Bianco